עגילי כסף העשויים מכסף אמיתי הם תכשיטים עדינים הנוטים להתלכלך, להשחיר ולאבד את הברק הטבעי שלהם. חשוב לדעת שהשחרת העגילים אינה מעידה על איכות הכסף ואין צורך לדאוג. אם תלמדו איך לנקות עגילי כסף, העגיל שלכם יחזור למראה המבריק המקורי  ויבריק לאורך זמן.

עגילים העשויים מכסף נחשבים לתכשיטים מפונקים מאחר והם דורשים תשומת לב וטיפוח, אך אם נדע לשמור עליהם, לנקות ולתחזק אותם בדרך הנכונה, הם יישארו זוהרים ומבריקים, ישדרגו כל הופעה ויסחפו מחמאות רבות.

במאמר זה נסביר למה עגילי כסף משחירים ומתלכלכים, נלמד איך לנקות עגילי כסף ואיך לשמור עליהם כדי שלא ישחירו או יתלכלכו.

איך לנקות עגילי כסף – למה עגילי הכסף משחירים?

לפני שאנחנו לומדים איך נקות עגילי כסף אנחנו צריכים לדעת מהם הגורמים לעגילים להשחיר ולהתלכלך כדי שנדע איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו.

כסף טהור מגיע כמתכת רכה הנמצאת באדמה. זוהי מתכת רכה וגמישה וכדי שנוכל ליצור ממנה עגילים ותכשיטים שונים מוסיפים לה מתכות שונות וכך נוצרת סגסוגת כסף שהסגסוגת האיכותית והיקרה מבין כולם היא כסף 925.

כאשר סגסוגת הכסף באה במגע עם חמצן, עם לחות ועם חומרים חריפים כמו כלור, מי מלח, גופרית ועוד, מתחיל תהליך חמצון הבא לידי ביטוי בהשחרה של העגיל. בשל חלקי הגופרית הנמצאים באוויר נוצרת שכבה של כסף גופריתי שחור על העגיל המעניקה לו מראה מלוכלך וגוון שחור.

עגילי כסף מתחמצנים גם בעקבות מגע עם זיעה או לחות גבוהה. מאחר וכל אחד פולט כמות שונה של זיעה, רמת הלכלוך של העגילים תהיה שונה מאישה לאישה.

 אתם לא צריכים להתאכזב כאשר עגילי הכסף שלכם משחירים, זהו דווקא סימן טוב. כאשר  עגיל הכסף משחיר זה סימן שהעגילים שרכשתם עשויים מכסף אמיתי ולא מכסף מזויף.

איך לנקות עגילי כסף – כל הדרכים וכל השיטות

לפני שאנחנו סוקרים את הדרכים איך לנקות עגילי כסף, כדאי לדעת שאחת לתקופה רצוי לגשת לתכשיטן ולמסור לו את העגילים לניקוי יסודי. הם יחזרו משם זוהרים ומנצנצים.

הנה מספר שיטות ביתיות איך לנקות עגילי כסף:

לוקחים קערת זכוכית או כוס זכוכית ועוטפים אותה בנייר אלומיניום. מניחים את העגיל בתוך הכוס או הקערה, מוסיפים סודה לשתייה, שופכים מים רותחים, מחכים מספר דקות, מוציאים, מייבשים עם מגבת יבשה, והתכשיט נקי!

איך לנקות עגילי כסף עם חריצים? – אם בעגיל שלכם יש חריצים או שמשובצים בו חרוזים קטנים כדאי להשתמש במברשת שיניים בעלת סיבים רכים. הסיבים הרכים של המברשת ייכנסו גם לחריצים הקטנים ויסירו את שכבת הלכלוך.

עוד שיטה קלה ונפוצה לניקוי עגילי כסף – קחו מטלית לחה או מגבון ונגבו בעדינות, בתנועות של עיסוי, את העגיל. אל תפעילו כוח, אלא נקו בעדינות. אם תעשו זאת לעתים קרובות, העגיל שלכם ישמור על מראה מבריק ונקי. 

גם לסבתות יש שיטות איך לנקות עגילי כסף, שיטות שהוכיחו את עצמן לאורך דורות רבים. ממלאים מים בתוך סיר, מכניסים ארבעה תפוחי אדמה ומרתיחים. מחכים עד שהמים יספגו את העמילן ויקבלו את צבעו הלבן ואז טובלים מטלית במי העמילן ומשפשפים, בעדינות, את עגילי הכסף. לסיום שוטפים את העגיל במים פושרים ומנגבים היטב.

איך למנוע מעגילי הכסף להתלכלך?

ראשית, חשוב לדעת איך לשמור על תכשיטי כסף כדי למנוע מהם השחרה.

רצוי לאפסן את העגילים בקופסא סגורה ולאחסן אותם במקום קריר ויבש. אם אפשר רצוי להפריד בין כל התכשיטים בקופסה באמצעות שקית זיפ נפרדת.

לא מומלץ להרטיב את העגילים, ולכן אל תתרחצו אתם ואל תיכנסו אתם לבריכה או לים.  

כאשר אתם מתיזות על עצמכן בושם, יש להקפיד שהעגיל לא יבוא במגע עם הבושם. הדרך הטובה ביותר היא להתבשם לפני שאתן עונדות את העגילים.

לסיכום – יש  דרכים שונות איך לנקות עגילי כסף – אחת מהן ודאי תתאים לכם

עגילי הכסף נוטים להשחיר ולהתלכלך, אך הבשורה הטובה היא שאפשר לנקות אותן במגוון שיטות ודרכים ולשמור עליהם כך שיחזירו לכל עגיל את המראה המבריק והנוצץ כדי שנוכל ליהנות מהם שנים ארוכות.