איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו? העולם נחלק לשני סוגים, אלו שאוהבים את מראה הווינטג’ וישאירו את התכשיט מושחר ואלו שאוהבים את תכשיטי הכסף מלאי ברק ונוצצים.

תכשיטי הכסף נחשבים לתכשיטים מפונקים ומאחר והם דורשים טיפוח ותחזוקה כדי לשמור על המראה המקורי, הרענן והמבריק.

האם כסף 925 משחיר? התשובה היא כן. תהליך ההשחרה של תכשיטי הכסף הא תהליך טבעי שמתרחש כאשר חומר הכסף בא במגע עם החמצן באוויר.

אם אתם אוהבים את תכשיטי הכסף שלכם מבריקים ונוצצים, אספנו לכם שישה טיפים מנצחים שילמדו אתכם איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו.

בואו ללמוד שלוש שיטות איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו!

איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו – בעזרת מטלית או מגבון לח.

בחנויות תכשיטים רבות מוכרים מטליות מיוחדות העשויה מכותנה ומכילה חומרי ניקוי עדינים המיועדות לניקוי תכשיטי כסף. קחו את המטלית שפשפו בשפשופים עדינים את התכשיט והברק יחזור אליו. אם אין לכם מטלית ייעודית, אתם יכולים לנקות את התכשיט גם בעזרת מגבון לח.

איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו ללא שפשוף – בשיטת הקערה

קחו קערת זכוכית, רפדו אותה בנייר אלומיניום, הניחו את התכשיטים המושחרים על גבי נייר האלומיניום, פזרו עליהם כפית אבקת סודה לשתייה או כפית אבקת כביסה, כסו את התכשיטים במים רותחים והשרו אותם במים למשך מספר דקות. לאחר מספר דקות שטפו את התכשיטים במים קרים, קחו מטלית  רכה ויבשה, ייבשו והבריקו את התכשיטים.

שיטה נוספת לניקוי כלי כסף היא בעזרת משחת שיניים ומברשת, שיטה המתאימה לתכשיטי כסף עם חריטה, תליונים, חרוזים או חריצים קטנים. קחו מברשת שיניים בעלת סיבים רכים ומרחו עליה משחת שיניים ללא חומרי הלבנה. מרחו את המשחה על התכשיט והשאירו אותה עליו למשך עשר דקות. לאחר עשר דקות צחצחו ביסודיות ובעדינות את התכשיט והקפידו לצחצח גם בין החריצים. הסירו את שאריות המשחה והלכלוך בעזרת מטלית לחה, קחו מטלית יבשה וייבשו את התכשיט.

אם לא בא לך לנקות אלא להתחדש, צפי בקטגורית צמידים לאישה ותתחדשי!

איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו בעזרת שיטות של סבתא?

השיטות של סבתא לניקוי כלי כסף שהשחירו הן שיטות שהוכיחו את עצמן במשך כל הדורות וגם היום הן עדיין אפקטיביות, אז בואו ללמוד אותן.

שיטת תפוחי האדמה –  מלאו מים בתוך הסיר, הכניסו לתוכו ארבעה עד חמישה תפוחי אדמה גדולים והרתיחו אותם. חכו עד שהמים יספגו את העמילן שבתוך תפוחי האדמה ויקבלו צבע לבן. כעת טבלו מטלית רכה במי העמילן ושפשפו בעזרתה את תכשיטי הכסף. לסיום שטפו את התכשיט במים פושרים ונגבו היטב.

אל תפחדו להזיק לתכשיט. מי העמילן ידועים בתכונות שלהם להסרת הלכלוך מתכשיטי הכסף והם אינם פוגעים ומזיקים לתכשיט.

שיטת המלח והחומץ –  אם אתם מחפשים דרך מהירה וקצרה לניקוי כלי כסף שהשחירו, נסו את השיטה של המלח והחומץ. הכניסו את התכשיטים אל תוך סיר גדול, הוסיפו כוס מים פושרים, שתי כפות סודה לשתייה, כף מלח וכוס חומץ והמתינו כעשר דקות. לאחר עשר דקות הוציאו את התכשיטים וייבשו אותם.

ניקוי בעזרת אקונומיקה – טבלו מטלית יבשה באקונומיקה ועברו בעדינות על התכשיט. עכשיו שטפו במים פושרים וייבשו בעזרת מטלית רכה ויבשה.

 איך מנקים תכשיטי כסף שהשחירו – הדרך הטובה ביותר היא המניעה

הדרך הטובה ביותר לשמירה על תכשיטי הכסף היא למנוע את השחרתם.

חשוב לאחסן את התכשיטים במקום קריר ומוצל ולהימנע מחשיפה לשמש. הקפידו לאחסן אותם בקופסאות מרווחות כך שהם לא יתחככו אחד בשני.

 הימנעו מהתזת בושם ומריחה של קרם גוף מבושם כאשר אתן עונדות את התכשיטים.

אל תיכנסו עם  תכשיטי הכסף אל הים או אל הבריכה.

גם כאשר התכשיט נראה לכם נקי, העבירו עליו מטלית ייעודית. כך תצליחו לשמור על התכשיט לאורך זמן ולמנוע השחרה.

 לסיכום, תהליך ההשחרה של כלי הכסף הוא תהליך טבעי והבשורה הטובה היא שאפשר ללמוד בקלות איך מנקים כלי כסף שהשחירו.

 במאמר זה הבאנו מגוון שיטות שילמדו אתכם איך מנקים כלי כסף שהשחירו, בחרו את השיטה המתאימה, אמצו אותה ואל תחסכו בניקיון.