האם כסף 925 משחיר? התשובה היא כן! השחרת כלי כסף זהו תהליך טבעי ונורמלי, ואם תכשיט הכסף שלכם לא משחיר, ייתכן והוא אינו עשוי מכסף. מתכת הכסף עוברת תהליך חמצון במגע עם האוויר המכיל חומרים שונים כמו גופרית ועוד, והמתכת מגיבה לחומרים אלו.

אז אם אתם אוהבים את תכשיטי הכסף שלכם מושחרים מעט, במראה מיושן ואפילו עתיק, אתם לא צריכים לעשות דבר, אך אם לא, מומלץ לכם לקרוא את המאמר הבא.

 במאמר זה נדון למה ומתי כלי הכסף משחירים, מהו כסף 925, איך אפשר למזער עד למינימום את תהליך ההשחרה של כלי הכסף ואיך לנקות בהצלחה כלי כסף שהשחירו.

מהו כסף 925?

מה זה כסף 925 הוא הסטנדרט העולמי המשמש לתעשיית כלי הכסף ולעבודות צורפות. מכיוון שהכסף הטהור הוא חומר קשה, חומר שקשה לרקע אותו ולעצב ממנו תכשיטים בצורתו הטבעית, לכן יש צורך להוסיף לו מתכות שונות שיאפשרו את עבודת העיצוב. בדרך כלל מוסיפים למתכת הכסף הטבעית נחושת כך שבסוף התהליך מתקבלת סגסוגת כסף המכילה 92.5 אחוז מתכת כסף  ו- 7.5 אחוז מתכת אחרת. הסגסוגת הזו נקראת גם בשם “כסף סטרלינג”, והיא הסגסוגת המומלצת והיוקרתית ביותר לעיצוב תכשיטי כסף.

 האם כסף 925 משחיר? – בואו ללמוד את כל הסיבות להשחרה

תכשיט הכסף נוטה להשחיר במצבים הבאים:

כאשר סגסוגת הכסף באה במגע עם האוויר ועם הלחות הטבעית או במגע עם חומרים חריפים כמו חומצות, כלור, גופרית, מי ים ועוד  מתחיל תהליך המסתיים בהשחרה של התכשיט.

כאשר תכשיטי הכסף באים במגע עם הגוף, בעיקר בימים הלחים של חודשי הקיץ, הגוף פולט זיעה, לחות וחומציות. כל אלו גורמים להשחרה של  תכשיטי הכסף, אך ברמות שונות. לכן השאלה האם כסף 925 משחיר, התשובה היא כן, האם כסף 925 משחיר על כל גוף באותה הרמה? התשובה היא לא! אותו תכשיט ישחיר על אדם אחד ועל האדם השני לא או ישחיר ברמה הרבה יותר נמוכה. לנשים שקוראות את המאמר אנו מזמינות אותך לצפות בתכשיטים לאישה המיוחדים שלנו! ולגברים שביניכם אנא התרשמו ממוצרי תכשיטים לגבר שניתן למצוא רק אצלנו.

 איך אפשר למנוע את השחרת תכשיטי כסף?

האם כסף 925 משחיר, כן! האם אפשר למנוע את ההשחרה, כן! הנה כמה דרכים:

הדרך הטובה ביותר למנוע השחרה של כלי הכסף היא לענוד אותם באופן יום יומי ורצוף.  השומנים הטבעיים המצויים בעור יעשו את העבודה, הם ינקו את התכשיט באופן טבעי וישמרו על המראה המבריק.

לפני שאנו נכנסים אל מי הברכה או אל מי הים, גם לים המלח, או טובלים במרחצאות מים חמים המכילים גופרית, חשוב להוריד את תכשיטי הכסף.

רצוי לשמור על  תכשיטי הכסף בנפרד, רצוי באריזה המקורית ולוודא שהתכשיטים מאוחסנים במקום עם רמת לחות נמוכה. ככל שרמת החשיפה לאוויר וללחות תהיה נמוכה, כך נפחית גם את תהליך ההשחרה.

חומרי ניקוי ביתיים עלולים לגרום להשחרה, לכן לפני השימוש בחומרי הניקוי מומלץ להוריד את התכשיטים. 

בשמים גורמים להאצת התהליך של השחרת מתכת הכסף, לכן חשוב להימנע ממגע שלהם  עם התכשיט, לא להתיז בושם או למרוח קרמים מבושמים על התכשיט.

איך מנקים תכשיטי כסף 925 שהשחירו?

אחרי שענינו על השאלה האם כסף 925 משחיר, נעבור לשלב הבא – שלב הניקוי של תכשיטי הכסף שהשחירו.

יש מספר תכשירים שאותם אפשר לרכוש באתרי אינטרנט או בחנויות תכשיטים: 

מטלית הברקה זוהי מטלית מיוחדת הספוגה בחומר אשר עוזר להברקת תכשיטי הכסף. המטלית מגיעה במספר גדלים.

תמיסה לניקוי כלי כסף או תכשיטי כסף המגיעה במיכל מפלסטיק. את התכשיטים יש להכניס לתמיסה, להמתין כעשרים שניות בממוצע ולהוציא. לא מומלץ להשתמש בתמיסה עם תכשיטי כסף המשובצים באבני חן.

 יש מספר דרכים ביתיות שבאמצעותם אפשר לנקות את תכשיטי הכסף, פרטנו עליהם בהרחבה במאמר הבא איך לנקות תכשיטי כסף בבית.

למרוח על התכשיט כמות קטנה של משחת שיניים, לא לשפשף, להמתין כדקה ולהסיר את המשחה בעזרת מטלית עדינה. בסיום, שוטפים את התכשיט במים זורמים ומייבשים אותו באמצעות מטלית עדינה.

למלא קערה בכוס מים חמים, להוסיף כפית אבקת אפייה ולהשרות את התכשיט במשך עשר דקות. 

 שימו לב: אסור להרתיח את התכשיטים עם המים.

אם התכשיט משובץ באבני חן, יש לשפשף אותו בזהירות בין החריצים עם מברשת שיניים בעלי סיבים רכים.

 

לסיום, האם כסף 925 משחיר, כן! אך אפשר לנקות ולהחזיר את הברק לכל תכשיט כסף, גם אחרי מספר שנים!

 תהליך ההשחרה של תכשיט הכסף הוא תהליך טבעי הנגרם ממספר סיבות. אפשר לצמצם את תהליך ההשחרה, ואם לא הצלחתם למנוע את ההשחרה יש שיטות ניקוי שיסייעו לכם להשיב את המראה המקורי ואת הברק היפה לכל תכשיט כסף שהשחיר.