אחת השאלות ששואלים אותנו הכי הרבה היא האם כסף סטרלינג הוא כסף אמיתי?

התשובה היא בהחלט כן. כסף 925 הוא צורת סגסוגת של כסף אשר מושלמת ליצירת תכשיטי כסף מעוצבים.

כסף טהור, מסוגסג בנחושת, ליצירת כסף סטרלינג, שהוא 92.5% כסף טהור ו-7.5% נחושת. אחוז זה של כסף משובח הוא הסיבה שלפעמים תראו כסף סטרלינג המכונה ‘כסף 925’ או מסומן עם חותמת 925.

הסיבה שצריך לשלב כסף טהור עם מתכות אחרות היא שקשה מאוד לעשות עיצובים נהדרים רק עם כסף טהור, שהוא מאוד רך וניתן לגימור. יש להכניס מעט קשיות, על ידי הוספת מתכות אחרות כגון נחושת. זו הסיבה שתכשיטנים מסוגלים ליצור את העיצובים המורכבים ביותר עם כסף סטרלינג 925, מבלי להתפשר על הצבע והאיכות. רוב תכשיטי הכסף הקיימים כיום בשוק יהיו תכשיטי כסף 925.

מה הם החסרונות של כסף 925?

החיסרון היחיד בכסף 925, הוא שתוספת הנחושת תגרום לו לדהות או לשנות צבע כעבור זמן. עם זאת, קל לנקות אותו ומתחת להכתמה תכשיט כסף אמיתי עדיין יהיה במצב מצוין: הוא לא יחליד או יתכלה בשימוש רגיל, וניתן להחזיר לו את הצבע המקורי והברק בקלות.

מה הם היתרונות של כסף 925?

תכשיטי כסף אמיתי הם בחירה מצוינת ואיכותית, המתכת לא תחליד, או תאבד את צבעה לחלוטין, ו-היא תיראה נהדר גם בעתיד. בטיפול נכון ניתן אפילו להעביר את תכשיטי הכסף שלך לדורות הבאים.

מה היא ההיסטוריה וסימני ההיכר של תכשיטי כסף אמיתי?

ייצור של תכשיטי כסף 925 \ כסף סטרלינג,  נהוג כבר עשורים רבים – מאז המאה ה-12 ליתר דיוק. מטבעות כסף מתקופה זו כונו “Easterlings” מהמילה מזרח – East. בסופו של דבר, השם קוצר ל”סטרלינג” וכיום משמש לציון הדרגה הגבוהה ביותר של תכשיטי כסף. יש המכנים אותו “המתכת של הירח”, בגלל צבעו הלבן והאפרפר החלבי.

כסף אמיתי מוטבע באמצעות סימן היכר, אשר מציין את כמות הכסף הטהור בתכשיט, ולרוב יופיע על גבי המנעול או התליון. סימני איכות מקובלים עבור תכשיטי כסף 925 כוללים:

925

S925

Sterling

Sterling silver

Ster

0.925

איפה כדאי לקנות תכשיטי כסף?

תכשיטי כסף 925 אמנם עולים פחות מתכשיטי זהב, אך הם בהחלט לא זולים. תכשיטי כסף זו השקעה משתלמת שכן ערך הכסף עולה עם הזמן. חשוב מאוד לקנות תכשיטי כסף מחנות או מפעל מהימן, ולא להתפתות לקנות תכשיטי כסף מזויפים 925 מ”מקורות לא מזוהים”.

מאד נפוץ להיתקל בתכשיטים מצופים כסף, הנמכרים כתכשיטי כסף 925 אמיתי, במיוחד באתרים אשר מעבר לים, שם המחירים זולים במיוחד – הסיבה לכך היא כי תכשיטים אלה מכילים רק תכולת כסף מינימלית והם צפויים להידרדר במוקדם מאשר במאוחר (גם אם יש עליהם חותמת 925!)

תכשיט נחשב לכסף משובח אם הוא מכיל 92.5% (או יותר) מכסף טהור. מצד שני, תכשיטים בציפוי כסף – Silverplate שונים מכסף אמיתי, מכיוון שרק פני התכשיטים מכוסים בכסף אמיתי, ושאר הפריט מורכב מסגסוגת הנחושת או הניקל.

איך שומרים על תכשיטי כסף 925?

עם טיפול נאות, תכשיטי הכסף האיכותיים שלך יחזיקו מעמד לכל החיים. כדי למזער שריטות ונזקים אחרים, מומלץ לאחסן תכשיטי כסף אמיתי בנרתיק בד, או בתא נפרד בקופסת התכשיטים. יש להימנע מחשיפת תכשיטים מכסף אמיתי לכימיקלים ביתיים, כגון חומרי ניקיון ותכשירי טיפוח, ומומלץ שלא יבואו במגע עם מי ים\כלור, מכיוון שכימיקלים אלה עלולים לפגוע בתכשיט, ולגרום לו להתחמצן ולאבד מצבעו המבריק. ניקוי שוטף של כל פריטי הכסף באופן מקצועי או ביתי, ימנע הכתמה וישמור על התכשיט בהיר ונוצץ , ואף יחזיר את תכשיטי הכסף למצבם המקורי בקלות.

במקרה שהתכשיט השחיר או הוחתם, וניקוי לא עזר, ניתן לצפות את התכשיט בשכבת רודיום, וזו תחזיר את הברק המקורי של התכשיט.

איך מנקים תכשיטי כסף? להדרכת ניקוי ביתי של תכשיטי כסף

 ב- 925 פנדה אנו מעניקים ללקוחותינו ניקיון תכשיטי כסף מקצועי ללא עלות – מלא\י פרטים