איך לשמור על תכשיטי כסף? תכשיטי הכסף שלכם השחירו, הם איבדו את הברק והם כבר לא נוצצים כמו שהיו בהתחלה, אל תדאגו. כל תכשיט כסף יכול לחזור לקדמותו ולהבריק אם תדעו איך לשמור על תכשיטי הכסף.

אבל רגע לפני שאתם לומדים איך לשמור על תכשיטי הכסף, קבלו צפירת הרגעה. כאשר תכשיטי הכסף משחירים זוהי הוכחה שמדובר בתכשיט מכסף סטרלינג 925.

אז מה זה כסף 925? כסף 925 או בשמו הנפוץ כסף סטרלינג זוהי סגסוגת של כסף בדרגת הטוהר הגבוהה ביותר, הסגסוגת מכילה 92.5% כסף והשאר מתכות אחרות כמו נחושת ועוד.  כסף סטרלינג, על אף שהוא משחיר, נחשב לסגסוגת הכסף האיכותית והיקרה ביותר.

כאשר כסף סטרלינג בא במגע עם חמצן, עם לחות גבוהה, עם חומרים חריפים כמו כלור, גופרית או חומצות מתחיל תהליך חמצון המתבטא בהשחרה של תכשיטי הכסף. אז אם אתם אוהבים את התכשיטים שלכם ורוצים לשמור עליהם, בואו ללמוד איך לשמור על תכשיטי כסף. 

איך לשמור על תכשיטי כסף – כל הדרכים וכל השיטות

כדי לשמור על תכשיטי הכסף חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

איך לשמור על תכשיטי הכסף – כלל ראשון:

לפני שאתם שוטפים כלים, רצפה או עוסקים בעבודות ניקיון אחרות, חשוב להסיר את כלי הכסף מהגוף. המגע של תכשיטי הכסף עם חומרי הניקוי פוגע בנראות של התכשיטים.

איך לשמור על תכשיטי הכסף – כלל שני:

לעולם אל תענדו את תכשיטי הכסף לפני שאתם מתבשמים או מורחים קרם גוף מבושם על הגוף. עשו לכם כלל, קודם התיזו את הבושם ורק אחר כך ענדו את התכשיטים.

 איך לשמור על תכשיטי הכסף – כלל שלישי

אם אתם חובבי ספורט, אל תתאמנו כאשר אתם עונדים תכשיטי כסף. כאשר אנחנו עושים ספורט הגוף מתאמץ ופולט זיעה. הזיעה שהגוף פולט היא חומצתית והמגע עם הזיעה יתרום להשחרת התכשיט. לכן לפני שאתם מתחילים להתאמן הסירו את תכשיטי הכסף וענדו אותם רק לאחר המקלחת כאשר הגוף נקי משאריות של זיעה.

ובנוסף,  הקפידו להסיר את התכשיטים לפני השינה, במיוחד את  עגילי הכסף. הכסף זו מתכת עדינה ותמיד קיים חשש כי במהלך השינה העגילים יתעקמו או ייפגמו.

 איך לשמור על תכשיטי הכסף במגע עם מים?

אל תיכנסו לים או לבריכה עם התכשיטים. הריכוז הגבוה של המלח בים ושל הכלור בבריכה עלול להזיק לתכשיטים ולפגוע במראה המבריק והנוצץ שלהם.

רצוי לא להתקלח עם התכשיטים. המגע עם המים ועם חומרי הרחצה עשויים לזרז את ההשחרה.

 לא מומלץ לשמור את תכשיטי הכסף בקופסא שקיבלתם בחנות בעת הקנייה מאחר והספוג שעליו מונח התכשיט מכיל חומר כימי שגורם לסגסוגת הכסף להתחמצן ולהשחיר.

 מומלץ לאחסן את התכשיטים בקופסה סגורה ואטומה ולאחסן אותה במקום קריר ומוצל שאינו חשוף לקרני השמש וללחות. כדאי לעטוף את התכשיטים בעת האחסון בנייר כסף או בניילון נצמד.

הסבתות  שאהבו מאוד לענוד תכשיטי כסף לימדו אותנו טיפ נהדר איך לשמור על תכשיטי הכסף ולמנוע השחרה: להכניס מטבעות נחושת לקופסה שבה אנו מאחסנים את התכשיטים כדי למנוע השחרה.

למעבר לקולקציית שרשראות לאישה הקליקי

איך לשמור על תכשיטי הכסף, זה פשוט וקל, צריך לנקות אותם!

 כאמור תכשיטי הכסף משחירים באופן טבעי, ולכן אחת לתקופה חשוב לנקות אותם.

 אתם יכולים למסור את התכשיט לבעל מקצוע שינקה אותו , אך כדאי ללמוד: איך לנקות את התכשיטים שלי בבית.

 יש מספר שיטות לניקוי תכשיטי כסף:

ניקוי באמצעות מטלית מיוחדת. כאשר אתם רוכשים תכשיט כסף, בקשו מטלית ייעודית לניקוי תכשיטי הכסף. זוהי מטלית רכה הספוגה בחומרי ניקוי עדינים. בכל פעם שהתכשיט מאבד את הברק הטבעי, נקו אותו בעדינות במטלית.

אם תכשיטי הכסף אינם משובצים באבני חן, אתם יכולים לנקות אותם באמצעות מברשת שיניים בעלת סיבים רכים ומשחת שיניים ללא חומרי הלבנה. מרחו את המשחה על המברשת ועכשיו נקו בעדינות את התכשיט, עברו בין החריצים ושפשפו בעדינות. כעת שטפו את התכשיט במים פושרים וייבשו אותו בעזרת מטלית רכה.

לא הצלחתם לנקות את התכשיט , מסרו אותו לבעל מקצוע מומחה שיודע היטב איך לשמור על תכשיטי הכסף.

 לסיכום, תכשיטי כסף נחשבים לבין סוגי התכשיטים היפים והיוקרתיים, ולכן חשוב לדעת איך לשמור על תכשיטי הכסף. במאמר זה הבאנו כללים ושיטות ניקוי שיאפשרו לכם לשמור על המראה המבריק והנוצץ של התכשיטים וליהנות מהם כל פעם  מחדש.