אימהות רבות מתלבטות ומתייעצות עם חברות או בנות משפחה בשאלה: עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים? אז זהו שאין תשובה אחידה. זה יכול לקרות בכל גיל, מוקדם או מאוחר, אבל יגיע השלב שבו הילדות בעצמן יבקשו עגילים ואז כבר לא תהיה משמעות לתשובה. הילדה רוצה והאימא קונה!

במאמר זה נדון בשאלה: עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים, נסקור בקצרה דרכים שונות לביצוע חור בתנוך האוזן ונסיים בתשובה לשאלה אילו עגילים כדאי לבחור לילדות.

עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים?

כמו הרבה דברים בהתפתחות הילד, גם ענידת עגילים תלויה בתרבות ובאופי הסביבה. בתרבויות מסוימות מקובל לחורר את תנוכי האוזן של התינוקת מיד לאחר הלידה וכבר לענוד לה עגילים, במקומות אחרים נהוג לענוד לילדה עגילים עד לגיל שנה ובמקומות אחרים מחכים עד שהילדה תהיה מספיק בוגרת ואחראית כדי לבקש בעצמה עגילים.

רופאים רבים ברחבי העולם טוענים כי אפשר לענוד לילדה עגילים בכל גיל. כיום כדי לענוד את רוב העגילים יש לנקב חור בתנוך האוזן והרופאים טוענים שאין גיל מינימום לעשיית חורים באוזניים והסיכונים הם אותם סיכונים בכל גיל, אם כי, חוזרים הרופאים ואומרים, ניקוב האוזניים אמנם אינה פרוצדורה מסוכנת מאוד, אך עשויות להיות לכך השלכות מינוריות כמו צלקת, דלקת מקומית, דימום או רגישות, והשלכות אלו אינן חולפות יחד עם העלייה בגיל.

אז בכל זאת חזרנו והקשינו, עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים? אז למרות שאין איסור רפואי לנקב את תנוך האוזן בגיל צעיר, ממליצים חלק מהרופאים להמתין לגיל שלוש וחלק אפילו עד לגיל חמש.

 עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים מבחינה אסתטית?

תנוכי האוזניים גדלים בשלוש עשרה השנים הראשונות לחיים, בממוצע, ובשנים אלו תנוכי האוזניים נמתחים כלפי מטה לאט לאט, ולכן, מבחינה אסתטית, אם ננקב לילדה חור בתנוך האוזן בגיל צעיר, בעתיד הנקב ייראה גבוה ולא במקום הנכון מבחינה אסתטית. ולכן התשובה לשאלה: עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים? היא המלצה להמתין עם ניקוב תנוך האוזן כמה שיותר זמן כאשר הגיל האידיאלי, מבחינה אסתטית ולאו דווקא מבחינה רפואית, הוא בסביבות גיל שלוש עשרה.

עגילים לילדות, באילו עגילים נבחר?

אחרי שקיבלנו תשובה לשאלה עגילים לילדות מהו הגיל המתאים, הילדה הגיעה אל הגיל והחלטנו לרכוש לה עגילים. כדי לרכוש את העגילים המתאימים חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים.

כאמור, כיום רוב העגילים לילדות הם עגילים אשר מתאימים לנקב באוזן. כאשר אנו באים לנקב את תנוך האוזן עומדות בפנינו שתי שיטות, שיטת האקדח וחירור החור באמצעות מחט רפואית.

בשיטת האקדח מצמידים לתנוך האוזן אקדח שיורה את העגיל דרך העור ובשיטת החירור מנקבים את החור באמצעות מחט רפואית. אין המלצה חד משמעית באיזו שיטה כדאי לנקב את תנוך האוזן, אך בכל שיטה שתבחרו חשוב שהפעולה תיעשה על ידי אדם מיומן ומקצועי ובסביבה נקייה וסטרילית.

העגילים הראשונות חייבות להיות עגילים מזהב, מפלטינה או מסרג’יקל סטיל שזו מתכת אל חלד המוכרת לנו בשמה העממי “מתכת רפואית” כדי למנוע דלקות ואלרגיות של העור. חשוב מאוד להבחין ולדעת מהו ההבדל בין ציפוי זהב לציפוי אמיתי, מאחר שציפוי זהב עלול לגרום לדלקות וציפוי אמיתי כמעט ולא.

אחרי שישה שבועות הגיע הזמן להתחיל להתעניין בעגילים מעוצבים ויפים המתאימים לילדות. גם בתקופת הריפוי הראשונה, במשך שישה חודשים, רצוי להמשיך ולענוד עגילים מזהב או מפלטינה ולהימנע מעגילים המכילים ניקל או כל מתכת אחרת העשויה לגרום לאלרגיות ולדלקות. בשלב זה השאלה היא לא עגילים לילדות, מהו הגיל המתאים, אלא איזה עגילים לבחור.

ברמת העיקרון ילדות יכולות לענוד כל עגיל, אבל בשביל הבטיחות רצוי שהעגילים יהיו עם סוגר מוברג, הנחשב לסוגר חזק יותר, לא ארוכים מדי, לא כבדים ולא עגילים עם צורות מסובכות כדי שהם לא ייתלשו מהאוזן ויגרמו לפציעה של התנוך.

כדאי לבחור עגילי זהב 14 קראט עם דוגמאות עדינות כמו פרחים, צורות של חיות, עגילי חישוק קצרים, עגילים קטנים משובצים באבני חן ועוד.

לסיכום, אם אתם שואלים: עגילים לילדות איזה גיל לבחור, התשובה אינה חד משמעית!

יש דעות שונות העונות על השאלה, חלק נוהגים לענוד עגילים גם לתינוקות עד גיל שנה, חלק ממליצים לחכות לגיל שלוש או חמש וחלק ממליצים להמתין לגיל שלוש עשרה, הגיל שבו תנוכי האוזניים מתעצבים ומקבלים את הצורה הסופית.