נשים רבות, וגם גברים ,שואלים את שאלת מיליון הדולר, מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי ואיזה תכשיט כדאי לקנות ולמה?

כדי לענות על התשובה הזו עלינו להכיר את חומרי הגלם שמהם מיוצרים תכשיטי זהב אמיתיים ואת חומרי הגלם שמהם מיוצרים תכשיטים מצופים בזהב.

מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי, בואו להכיר ארבעה הבדלים

הזהב נחשב כחומרי הגלם החזקים והאיכותיים ביותר ולעובדה זו יש השלכה ישירה על המחיר ועל גורמים נוספים המסבירים מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי. התכשיט המיוצר מזהב אמיתי יעמוד במבחן הזמן ויעבור מדור לדור.

בשנים האחרונות גם התכשיטים המצופים בזהב עברו תהליכים והם עשויים משילוב של מתכות איכותיות ועמידות, אך זולות יותר, גורם המשפיע על מחיר התכשיט.

מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי – לזהב יש ערך כספי!

רכישת תכשיט העשוי מזהב אמיתי משמשת לא אחת גם לשם השקעה. למתכת הזהב יש ערך כספי והיא אף נסחרת בבורסה. אם תרצו לממש את ההשקעה בתכשיט הזהב תוכלו לפנות לסוחרי זהב ולהציע להם את התכשיט למכירה, במקרים רבים תיהנו מתשואה גבוהה שכן עם השנים מחירי הזהב עולים בהתמדה. לעומת זאת אם תפנו אל סוחרי הזהב עם תכשיט מצופה זהב, הם כנראה יידחו אתכם.

מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי – בחומרי הגלם!

תכשיטי הזהב מיוצרים כאמור ממתכת הזהב. טוהר הזהב נמדד בקראטים , זהב 24 קראט הוא הזהב בדרגת הטוהר הגבוהה ביותר, אך כדי לייצר ממנו תכשיט עמיד וחזק נוהגים לערב אותו עם מתכות אחרות, תהליך הנקרא יצירת סגסוגת זהב. המשמעות היא שתכשיטי הזהב הטובים והנפוצים ביותר עשויים ממתכות המכילות בין K10 לבין K18. ככל שמספר הקרטים נמוך יותר, כך כמות המתכות המעורבות גדולה יותר וכתוצאה מכך התכשיט עמיד יותר.

בתכשיטים מצופים זהב כמות הזהב מהווה רק כ0.05%  ממשקל התכשיט, עובדה המשפיעה על מחיר התכשיט.  התכשיטים המצופים זהב מורכבים בדרך כלל ממתכת בסיס  כמו ניקל, נחושת אבץ או פליז. המתכות הבסיסיות נטענות ונקשרות באמצעות זרם חשמלי עם מתכת הזהב ויוצרות שכבה דקה של  ציפוי זהב.

מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי –  בדרך השמירה על התכשיט!

כאשר רוצים לשמור על תכשיטים העשויים מציפוי זהב, מומלץ לאחסן אותם בסביבה יבשה ולמנוע מגע שלהם עם מים או חומרים כימיים, לכן כאשר אתם עונדים טבעות בציפוי זהב או עגילים מצופים בזהב, מומלץ להסיר אותם לפני שאתם עוסקים בניקיון או בעבודות אחרות אשר מחייבות מגע עם מים וחומרים כימיקלים.

מתכת הזהב אמנם רגישה פחות ממתכות אחרות, אך גם כאשר אתם עונדים תכשיטים העשויים מזהב אמיתי מומלץ להסיר אותם לפני שאתם נכנסים לים או לבריכה. גם חומרי ניקוי חזקים וחומציים יכולים לפגוע בברק של התכשיט ובגימור שלו.  ככל הכמות הזהב האמיתי בסגסוגת הזהב גבוהה, כך חומר הזהב יהיה רך יותר וייטה להישרט או להיפגם.

מה ההבדל בין ציפוי זהב לזהב אמיתי –  ציפוי זהב עלול לגרום לאלרגיה וזהב אמיתי לא!

ככל שכמות הקראט בסגסוגת הזהב גבוהה יותר, כך  התכשיטים המיוצרים מזהב אמיתי יגרמו פחות לאלרגיות,  וברוב המקרים הם לא יגרמו לאלרגיות כלל.

בתכשיטים המצופים מזהב עלולות להופיע אלרגיות בגלל סוג החומרים המשמשים כבסיס לתכשיטים המצופים בזהב. אחוז גדול של האוכלוסייה רגישים, בעיקר בתנוך האוזן, למתכת הניקל, וחווים תופעות אלרגיה כמו פריחה, אדמומית, גירוי ועוד. כדי להימנע מאלרגיות ומסיבוכים כתוצאה מהאלרגיה, רצוי להשקיע ולענוד עגילים מזהב אמיתי.

לסיכום,  כדי לזהות  ולדעת מה ההבדל בין ציפוי אמיתי לציפוי זהב, שימו לב לחותמות!

אחרי שקראתם והבנתם את ההבדלים המרכזיים בין זהב לבין ציפוי זהב נשאר לכם להכיר רק את החותמות. בישראל תכשיטי הזהב ששוקלים מעל שני גרם מחויבים בשלוש חותמות, חומת אחת המעידה על מספר הקראטים של התכשיט, חותמת שנייה, חותמת של היצרן והחותמת הנוספת היא החותמת של מכון התקנים.

גם לתכשיטים האיכותיים המצופים בזהב יש חותמות המעידות על איכות התכשיט. הסימונים GP או GEP, מייצגים ציפוי זהב.