המדריך לבחירת תכשיט מיועד גם לנשים וגם לגברים. אמנם גם גברים עונדים תכשיטים אבל ברוב המקרים הם אלו שקונים אותם. אז רגע לפני שאתם קונים תכשיט לאישה שאותה אתם אוהבים, בואו לקרוא את המדריך לבחירת תכשיט.

תכשיט טוב ואיכותי מלווה אותנו שנים ארוכות ולא אחת הוא מסמל מאורע מרגש ויש לו ערך סנטימנטלי עבורנו. בחירה נכונה של תכשיט, גם עבורנו וגם כמתנה, עלולה להיות משימה לא פשוטה. השוק מציע מגוון עצום של תכשיטים, שרשראות, צמידים, עגילים וטבעות, תכשיטים מכסף, תכשיטים מזהב, תכשיטים מצופים מזהב ועוד. מדריך לבחירת תכשיט ינווט אתכם בדרך לקניית תכשיטים וימנע מכם ללכת לאיבוד בתוך המבחר העצום.

במאמר זה נביא מדריך לבחירת תכשיט שינחה אותנו איך לקנות תכשיט איכותי שילווה אותנו שנים רבות.

מדריך לבחירת תכשיט – 6 טיפים ועצות טובות

מדריך לבחירת תכשיט: טיפ ראשון – אל תיכנעו לאופנות וטרנדים

תכשיט טוב ילווה אתכם שנים רבות ולא כל מה שמוצא בעינכם היום, ימצא חן גם מחר. כאשר אתם משקיעים משאבים בקניית תכשיטים קנו לפי מה שאתם אוהבים, לפי הטעם שלכם ולא לפי מה שאופנתי עכשיו כדי שתמיד תוכלו ליהנות ממנו. אין דבר יותר מבאס מתכשיט שהשקעתם בו כסף והוא שוכב בארון.

מדריך לבחירת תכשיט: טיפ שני- למדו היטב את המפרט של התכשיט

כשאתם קנים תכשיט בחנות, ובמיוחד כאשר קונים תכשיט און – ליין חשוב לבדוק את המפרט של התכשיט. מה המשקל של התכשיט, אם התכשיט מכסף, איזה כסף, אם הוא מזהב, כמה קראט, אם הוא משובץ באבנים, באיזה סוג אבנים, אם זו שרשרת, מה האורך של השרשרת, האם האורך מתאים לכם ואם זו טבעת, חשוב לבדוק את המידה של הטבעת. אם אתם לא יודעים מה המידה של הטבעת שלכם, המאמר איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע, יעזור לכם.

מדריך לבחירת תכשיט: טיפ מספר שלוש – הגדירו את התקציב

תכשיטים יכולים להיות יקרים, תלוי בחומר הגלם, בעיצוב ובמידות התכשיט. אז לפני שאתם מתחילים במסע לקניית התכשיט חשוב להגדיר כמה כסף אתם רוצים ויכולים להשקיע בו. הגדרת התקציב תצמצם את המבחר הענק שהשוק מציע ותמקד אתכם בסוג התכשיטים  המתאימים לכם ולתקציב שלכם.

מדריך לבחירת תכשיט: טיפ רביעי  – בדקו היטב אם התכשיט אינו מזויף

אין דבר יותר מאכזב מאשר לקנות תכשיט שאהבתם וכעבור זמן קצר לגלות שהתכשיט מזויף. בין תכשיטי הכסף קל יותר לזייף תכשיטים, אך יש מספר כללים שילמדו אתכם איך לזהות תכשיט כסף מזויף. על תכשיטי הכסף מוטבעים מספרים, חפשו אותם. המספרים מלמדים על אחוז הכסף הטהור המעורב בסגסוגת, ככל שהמספר המוטבע גבוה יותר, כך אחוז הכסף בסגסוגת גדול יותר.

נסו לבדוק את התכשיט באמצעות מבחן הגיר. קחו גיר וגרדו אותו על התכשיט. אם התכשיט אינו משנה את צבעו, סביר להניח שזהו תכשיט כסף מקורי.

מתכות זולות גורמות לאלרגיה, ואם התכשיט גורם לכם לאלרגיה, כנראה שהוא תכשיט כסף מזויף העשוי ממתכת זולה.

מדריך לבחירת תכשיט: טיפ חמישי – רכשו תכשיטים רק בחנות אמינה

חשוב לרכוש תכשיטים רק בחנות בעלת מוניטין ואמינות. אם אתם רוכשים תכשיט ברשת האינטרנט, בדקו האם מאחורי האתר עומדת חנות פיזית ומוכרת ונסו לדלות עליה המלצות ואל תשכחו לבקש תעודת אחריות.

מדריך לבחירת תכשיט: טיפ שישי – השוו מחירים

כאשר אתם קונים תכשיט יקר כדאי להשוות מחירים, אך על בסיס נתונים שווים. כאשר אתם קונים תכשיטי זהב, לדוגמא,  בדקו כמה קראט יש לתכשיט ומהו המשקל ונסו לחפש תכשיט העונה על אותם הנתונים והשוו את המחיר. אל תתפתו למחירים זולים במיוחד, לעתים מחיר זול עלול להעיד על תכשיט באיכות ירודה או אפילו מזויף. כאשר אתם קונים תכשיטי זהב, שימו לב האם התכשיט עשוי מזהב או שהוא רק מצופה זהב.

לסיכום, לא יודעים איך לבחור תכשיטים – קבלו מדריך לבחירת תכשיט

המדריך לבחירה נכונה של תכשיטים יעניק לכם שש עצות וטיפים חכמים שילמדו אתכם איך לקנות תכשיטים וליהנות מהם שנים רבות.