התאמת מידת הטבעת לאצבע היא אחד הגורמים החשובים עוד לפני שרוכשים טבעת מכל סוג, טבעת מכסף, טבעת מזהב, טבעות חלקות או טבעות משובצות. לכן חשוב לדעת איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע. הטבעת שאותה עונדים צריכה להתאים בצורה אופטימאלית לאצבע. היא צריכה להיות מספיק צמודה כדי שהיא לא תיפול, אך גם מספיק משוחררת כדי שאפשר יהיה לענוד ולהוריד אותה מהאצבע בקלות.

במאמר זה נביא ארבע דרכים שבאמצעותן תוכלו ללמוד איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע, אחת מהן ודאי תתאים גם לכם.

איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע –  בואו ללמוד ארבע דרכים

איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע – דרך ראשונה: באמצעות אפליקציה

בטלפונים החכמים, גם במכשירי אנדרואיד וגם באייפון – תוכלו להוריד אפליקציה ייעודית שבאמצעותה תוכלו לדעת מהי מידת הטבעת המתאימה לכם.

הורידו את האפליקציה מחנות האפליקציות שבטלפון שלכם, התקינו אותה וכעת פעלו לפי הוראות:

הניחו טבעת שיש לכם על מסך הטלפון, בדקו שהיא אכן במידה המתאימה, התאימו את גודל העיגול שעל המסך לגודל הטבעת שהנחתם על המסך והמידה אשר תופיע על המסך היא המידה שלכם.

איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע – דרך שנייה: באמצעות פיסת נייר

לפני המדידה הכינו לפניכם סרט מדידה או סרגל, פיסת נייר דקה ועט או עיפרון. גזרו את פיסת הנייר לרצועה דקה של נייר, הקפידו שתהיה ישר ולא עבה מדי.

עטפו את רצועת הנייר סביב האצבע וודאו שהנייר נמצא מתחת לפרק האצבעות וקרוב מספיק למפרק האצבע, לחלק המחבר בין האצבע לבין כף היד.

קחו את העט שהכנתם וסמנו את הנקודה שבה הנייר נפגש ומדדו את האורך עם הסרגל או עם סרט המדידה. מדדו את האורך במילימטרים והשוו את התוצאה למידה המופיעה בטבלה הבאה. אם מידת הקוטר שלכם לא מופיעה בטבלה, בחרו את המידה הגדולה הקרובה ביותר.

 

מידה

 

קוטר פנימי – במילימטרים היקף האצבע – במילימטרים
ארבע 14.8 מילימטרים 46.7 מילימטרים
ארבע וחצי 15.2 מילימטרים 48 מילימטרים
חמש 15.7 מילימטרים 49.3 מילימטרים
חמש וחצי 16.1 מילימטרים 50.6 מילימטרים
שש 16.5 מילימטרים 51.8 מילימטרים
שש וחצי 16.9 מילימטרים 53.1 מילימטרים
שבע 17.3 מילימטרים 54.4 מילימטרים
שבע וחצי 17.7 מילימטרים 55.7 מילימטרים
שמונה 18.1 מילימטרים 56.9 מילימטרים
שמונה וחצי 18.5 מילימטרים 58.2 מילימטרים
תשע 18.9 מילימטרים 59.5 מילימטרים
תשע וחצי 19.4 מילימטרים 60.8 מילימטרים
עשר 19.8 מילימטרים 62.1 מילימטרים
עשר וחצי 20.2 מילימטרים 63.3 מילימטרים
אחת עשרה 20.6 מילימטרים 64.6 מילימטרים
שתיים עשרה 21.4 מילימטרים 67.2 מילימטרים

 

איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע – דרך שלישית: באמצעות חוט

מדידת גודל טבעת באמצעות חוט – הכינו חוט תפירה, או כל חוט דק אחר, סרגל או סרט מידה ועיפרון. קחו את חוט התפירה ולפפו אותו מסביב לאצבע. הקפידו ללפף את החוט סביב החלק התחתון של האצבע העבה יותר. סמנו עם עט את הנקודה שבה שתי קצוות החוט נפגשים ומדדו את אורך החוט עד לנקודה הזו עם הסרגל. את מספר הסנטימטרים שקיבלתם באורך החוט השוו לטבלה שלמעלה ותוכלו לזהות את המידה שלכם.

איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע – דרך רביעית: בואו לחנות

כל הדרכים שהבאנו אינם תחליף למדידה מקצועית אצל אנשי המקצוע בחנות. אם אתם רוצים להיות בטוחים במידת הטבעת שלכם בואו אלינו לחנות 925 פנדה בתל אביב. אנו מציעים מגוון גדול של טבעות העשויות מחומרים שונים ובדוגמאות שונות. צוות העובדים בחנות חיים ונושמים תכשיטים, הם אוהבים תכשיטים והם ידעו איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע ולקחת את המידה הנכונה.

לסיכום – איך למדוד את גודל הטבעת לאצבע –  ללמוד איך לדייק במידה ולקלוע בול!

למידה הנכונה של הטבעת יש השפעה על הנראות ועל הבטיחות. טבעת גדולה שאינה מותאמת היטב עלולה ליפול מהאצבע ולהיאבד או במקרה הטוב להסתובב מסביב לאצבע ולאבד את אפקט היופי שלה. יש מספר דרכים שבאמצעותם אפשר למדוד נכון את גודל הטבעת לאצבע, אחת מהן ודאי תתאים גם לכם!