כמעט כל מי שעונד תכשיט העשוי מכסף 925 שואל: האם אפשר להתקלח עם כסף 925? התשובה: תלוי את מי אתם שואלים. רוב האנשים עונים בבטחה כי אין בעיה להתקלח עם כסף 925 , חלק קטן מהמשיבים טוען כי אולי אפשר להתקלח עם תכשיטי הכסף, אבל לא מומלץ.

אז רגע לפני שאנחנו עונים על השאלה האם אפשר להתקלח עם כסף 925 בואו ללמוד מהו כסף 925, האם הוא נוטה להשחרה ואם כן איך אפשר לשמור עליו ולנקות אותו במקרה של השחרה.

במאמר זה נענה על השאלה האם אפשר להתקלח עם כסף 925, נלמד להכיר את מתכת הכסף ונבדוק מה עושים במקרה שהתקלחנו עם תכשיט העשוי מכסף 925 והוא השחיר.

האם אפשר להתקלח עם כסף 925?

במשאל שערכנו בין תכשיטנים המייצרים תכשיטים מכסף 925 שאלנו אותם האם אפשר להתקלח עם כסף 925. רוב התכשיטנים ענו ללא היסוס: אין בעיה להתקלח עם כסף 925, אך סייגו את התשובה ואמרו, אמנם אין בעיה להתקלח עם תכשיטי הכסף, אך רק במי ברז.  מגע של התכשיט עם מים מסוגים אחרים כמו מי בריכה המלאים בכלור, מי הים, מים של ים המלח וטבילה במרחצאות המכילות גופרית עשוי להזיק לתכשיטי הכסף ולפעמים אפילו לגרום לנזק בלתי הפיך.

מנגד, מיעוט בין התכשיטנים ענה על השאלה האם אפשר להתקלח עם כסף 925  בתשובה שלילית. לטענתם, המגע עם המים יכול לפגוע בציפוי של החומר ולגרום לתכשיט הכסף להחליד.

 כסף 925 – בואו להכיר את המתכת היוקרתית

 גם היכרות עם כסף 925  יכולה לענות על השאלה האם אפשר להתקלח עם כסף 925 ולאפשר לנו להבין בעצמנו את התשובה.

כסף טהור זהו חומר קשה, חומר שקשה לעבד אותו, לעצב אותו ולרקוע ממנו תכשיטים מסוגים שונים. כדי ליצור תכשיט כסף צריך להוסיף מתכות שונות שיאפשרו לעצב את  מתכת הכסף המקורית ולייצר ממנה תכשיטים.

בדרך כלל מוסיפים למתכת הכסף הטבעית נחושת עד שמתקבלת סגסוגת כסף המכילה 92.5 אחוז מתכת ו- 7.5 אחוז מתכת אחרת. סגסוגת הכסף הזו נקראת כסף 925, על שם האחוז הגבוה של הכסף בסגסוגת, או בשמה הנוסף “כסף סטרלינג” וזוהי המתכת היוקרתית ביותר המשמשת לעיצוב כלי כסף.

אז האם אפשר להתקלח עם כסף 925 ? התשובה היא כנראה שכן בשל דרגת האיכות הגבוהה של המתכת אשר עמידה בפני המים במקלחת.

האם כסף 925 משחיר ולמה?

אחרי שענינו על השאלה האם אפשר להתקלח עם כסף 925 בדרך חיובית, המסקנה היא כי תכשיטי הכסף אינם משחירים במקלחת, אם כך, למה ומתי הם משחירים?

תהליך ההשחרה של תכשיטי כסף הוא תהליך טבעי והוא נגרם ממספר סיבות:

ההשחרה נוצרת כתוצאה מהתחמצנות וזוהי תגובה כימית המתרחשת במגע שבין מתכת הכסף לבין החמצן הנמצא באוויר.

גורמים נוספים להשחרה הם המגע עם הכימיקלים הטבעיים הנמצאים בזיעה שהגוף מפריש הגורמים להשחרה ובנוסף, גם מגע עם גופרית כמו בים המלח והקורוזיה אשר מתרחשת בתנאי לחות ועוד.

התכשיט השחיר – בואו ללמוד איך לנקות כלי כסף שהשחירו

 רכשתם עגילי כסף, התקלחתם איתם והעגילים השחירו, לאחר שכבר  שענינו על השאלה האם אפשר להתקלח עם כסף 925 והבנו שהמקלחת היא אינה הגורם להשחרת התכשיטים שלנו , נוכל להמשיך להתקלח אתם וללמוד איך לנקות עגילי כסף ותכשיטים נוספים.

רצוי להסיר את התכשיטים לפני השימוש בחומרי ניקיון שכן מגע עם כלור וחומרים המכילים גופרית עלולים להשחיר את התכשיט.

אל תענדו את התכשיטים לפני שהתזתם על עצמכם בושם. רצוי להתיז בושם על הגוף לפני שעונדים את התכשיטים או להימנע ממגע ישיר ביניהם.

חשוב לאחסן את התכשיטים במקום סגור, מקום שאינו חשוף ללחות. המגע עם הלחות יוצר קורוזיה אשר משחירה את תכשיטי הכסף.

התכשיטים השחירו? השרו אותם במים חמים וסבון נטול אמוניה ופוספט למספר דקות, הוציאו ויבשו בעזרת מטלית מיקרופייבר כדי למנוע שריטות. אפשר להשתמש בחומרים לצחצוח כלי כסף ובמטלית מיוחדת, אך שימו לב לאחר השימוש בחומרים לניקוי כלי כסף חשוב לשטוף היטב את התכשיט במים ולייבש אותו.

 לסיכום: רכשתם תכשיט כסף ואתם שואלים האם אפשר להתקלח עם כסף 925, התשובה היא כן!

שימו לב, אפשר להתקלח במקלחת עם תכשיטי כסף, אך אי אפשר להיכנס אתם לים, לבריכה, למרחצאות המכילות גופרית או לים המלח! ובמקרה שהתכשיט השחיר, אל דאגה יש שיטות מצוינות לנקות את התכשיט ולהחזיר לו את הברק הטבעי.