רבים שואלים מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה? האם זה איכותי ? והתשובה היא כן. מתכת כסף סטרלינג 925 היא המתכת האיכותית ביותר מבין כל הסוגים של מתכות הכסף.

כנראה שכל מי ששואל: מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה? האם זה איכותי? אינו יודע שרוב תכשיטי הכסף שאנחנו מכירים מיוצרים ממתכת כסף סטרלינג 925 ולא מכסף טהור.

המספרים 925 מייצגים את הכמות של מתכת הכסף בסגסוגת שממנה מיוצר התכשיט. כסף 925 זוהי סגסוגת ש 92.5% מהסגסוגת זה כסף והשאר אלו מתכות אחרות כמו אבץ, פלטינה ועוד.

במאמר זה נענה על השאלה: מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה? האם זה איכותי? נלמד על דרגות הטוהר של תכשיטי הכסף ונכיר דרכים לזהות תכשיט כסף איכותי.

מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה

מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה? האם זה איכותי? – התשובה היא כן, בהחלט!

מתכת הכסף בצורתה הטהורה היא מתכת רכה, ולכן קשה לעבד אותה וליצור ממנה תכשיטים. כדי להקל על העיבוד של המתכת יוצרים סגסוגת עם 92.5% כסף ו7.5% מתכות אחרות אשר מקשות את מתכת הכסף הטהורה ומאפשרים לעבד אותה לסוגים שונים של תכשיטים, לשרשראות כסף, לצמידים, לטבעות, לעגילים ועוד.

כל עוד הסגסוגת מורכבת מ – 92.5% כסף טהור, הסגסוגת נחשבת לסגסוגת איכותית וכך גם התכשיטים אשר מיוצרים מהסגסוגת הזו. אז אם אתם עדיין שואלים: מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה? האם זה איכותי? התשובה היא כן בהחלט!

מתכת כסף סטרלינג 925 – בואו להכיר את דרגות הטוהר!

דרגת הטוהר מהווה את אחוז מתכת הכסף היקרה בתוך הסגסוגת. בסגסוגת של מתכת כסף טהורה, אחוז הטוהר יהיה 99% ודרגת הטוהר תסמן בסימון 999.

בדרגת הטוהר המסומנת במספר 925, דרגת הטוהר היא 99.5% כמו שקורה במתכת כסף סטרלינג הנחשבת למתכת הכסף המתאימה לייצור תכשיטים בדרגת הטוהר הגבוהה ביותר.

כאשר דרגת הטוהר מסומנת בספרות 835 המשמעות היא שאחוז הכסף הטהור בסגסוגת הוא 83.5%.

כאשר דרגת הטוהר מסומנת על ידי המספר 800 אחוז הכסף בסגסוגת עומד על 80%.

דרגת הטוהר משפיעה על המחיר של התכשיט, ככל שדרגת הטוהר גבוהה יותר, כך תכשיט הכסף יהיה איכותי יותר ובהתאם לכך גם המחיר שלו יהיה יקר יותר.

מתכת כסף סטרלינג 925 – מה זה? האם זה איכותי? בואו ללמוד לזהות את המתכת האיכותית!

אתם נכנסים לחנות תכשיטים או גולשים באתר למכירת תכשיטים, מתלהבים מההיצע הגדול ומהעיצובים הנפלאים, אבל לא בטוחים האם התכשיט שאותו אתם אוהבים הוא איכותי.

יש דרכים שונות לזיהוי תכשיט כסף איכותי, אך הדרך הקלה ביותר איך לזהות תכשיט סילבר סטרלינג 925 היא באמצעות החותמת. קחו את התכשיט וחפשו את החותמת בתכשיט. אם על התכשיט מוטבע הסימון 925 או המילה סטרלינג המופיעה באחת מהצורות הבאות: SS. STG  או STER , אלו הסימנים המעידים כי התכשיט הוא תכשיט איכותי.

אם אתם קונים תכשיטים באתרי אינטרנט ולא יכולים לבדוק באופן פיזי את החותמת, שימו לב אם בתיאור התכשיט או בכותרת מופיעה המילה סטרלינג או הסימון 925.

מתכת כסף סטרלינג 925 – בואו לזהות את איכות המתכת בעזרת מבחן החמצן!

דרך נוספת לזיהוי תכשיט כסף סטרלינג היא באמצעות מבחן החמצן. כאשר מתכת הכסף נחשפת לאוויר היא מתחמצנת. החמצון של המתכות גורם להשחרה של התכשיט. אך לא נורא, זוהי השחרה זמנית שקל מאוד לנקות אותה.

ולכן, אם תכשיט הכסף שרכשתם השחיר, אל תצטערו, להיפך זוהי הוכחה שהתכשיט שרכשתם מיוצר מסגסוגת הכסף במידת הטוהר הגבוהה ביותר שממנה מייצרים תכשיטים.

מתכת כסף סטרלינג 925 – בואו לזהות את איכות המתכת בעזרת מבחן המגנט!

מגנטים לא ממגנטים אליהם מתכות כמו כסף, זהב ופלטינה. ולכן כדי לדעת אם התכשיט איכותי או מזויף ערכו את מבחן המגנט. קחו את התכשיט והצמידו אליו מגנט, אם התכשיט לא נצמד למגנט, הוא תכשיט איכותי, אם הוא נצמד למגנט, הוא כנראה תכשיט מזויף.

לסיכום, במאמר זה ענינו על השאלה:  האם זה איכותי?

התשובה היא כן. מבין כל מתכות הכסף, כסף סטרלינג 925 זוהי מתכת הכסף האיכותית ביותר, מתכת הכסף בעלת דרגת הטוהר הגבוהה ביותר.