חנויות, דוכנים בקניונים ואתרי אינטרנט מציגים שפע של תכשיטים העשויים מכסף. חלקם עשויים מכסף אמיתי וחלקם הם תכשיטים מצופים כסף, אלו ואלו הם תכשיטים מרשימים ויפים, אך חשוב לנו לדעת מה ההבדל בין ציפוי כסף לבין כסף 925 ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מחומרי הגלם האלו. על כל אלו, במאמר הבא.

במאמר זה נלמד להכיר מה זה כסף 925 ומה זה ציפוי כסף ומה ההבדל בין ציפוי כסף לכסף 925.

מה ההבדל בין ציפוי כסף לכסף 925 – בואו להכיר את שני הסוגים של המתכות

כסף 925 זו סגסוגת מתכות שמכילה 92.5% כסף טהור והשאר מתכות אחרות. כסף 925  נחשב לדרגה הגבוהה ביותר של מתכת הכסף המשמשת לייצור תכשיטי כסף או כלי כסף.

מתכת הכסף הטהורה נחשבת למתכת יוקרתית, אך היא מתכת רכה ושבירה, מתכת שקשה לעיבוד. לכן כדי לייצר ממנה תכשיטים או כל כלי כסף אחר מערבים בסגסוגת שבע וחצי אחוז של מתכות אחרות. המתכות האחרות מעניקות למתכת את החוזק וכתוצאה מכך קל יותר לעבד אותה והיא מחזיקה מעמד שנים ארוכות גם בשימוש יום יומי.

הסימון 925 בא ללמד כי תכשיט זה או כל כלי כסף אחר עשוי מסגסוגת שבה מ92.5% מהסגסוגת הוא כסף אמיתי.

ציפוי כסף זהו ציפוי המצפה מתכות אחרות כמו פליז, נחושת, אלומיניום, אבץ, ניקל ועוד.  אפשר לצפות כל מתכת בעובי שונה של ציפוי, במספר שונה של שכבות של ציפוי כסף, ובהתאם לכמות הכסף אשר מצפה את התכשיט נקבעת האיכות של התכשיט והמחיר שלו.

מה ההבדל בין ציפוי כסף לכסף 925 – סקירה קצרה על ההבדלים המשמעותיים

כמו לכל סוג של מתכת גם לכסף 925 ולציפוי כסף יש יתרונות וחסרונות. היתרונות והחסרונות נוצרים כתוצאה מההבדלים בין שני סוגי חומרי הגלם.

מה הבדל בין ציפוי כסף לכסף 925 – העמידות

תכשיטים או כלי כסף המיוצרים מכסף 925 הם מוצרים עמידים. מאחר והם עשויים ברובם ממתכת כסף מקורית וטהורה ורק 7.25% עשוי ממתכות אחרות. שילוב המתכות האחרות, מחזקות את התכשיטים, ולכן  תכשיטים העשויים מכסף 925 יכולים להחזיק תקופה ארוכה והם עדיין ייראו נהדר גם אחרי שנים רבות. אם אתם רוצים להוריש לילדים ולנכדים תכשיטי יוקרה עמידים ויפים, לכו על כסף 925.

 תכשיטים העשויים מציפוי של שכבות דקות של כסף, עלולים לאבד את הברק, להיסדק ולהישבר ביתר קלות.

מה הבדל בין ציפוי כסף לכסף 925 – במחיר וביוקרה

תכשיטים מצופים בכסף הם תכשיטים זולים יותר מאשר תכשיטים העשויים ממתכת 925. הם מגיעים במגוון עצום של סגנונות ועיצובים, הם זולים, לעומת תכשיטי הכסף, והם מתאימים לכל תקציב. לעתים אפילו קשה להבחין בין תכשיט העשוי מכסף 925 לבין תכשיט מצופה זהב.

תכשיטים וכלי כסף העשויים מכסף 925 נחשבים למוצרים יוקרתיים. מתכת הכסף היא אחת המתכות היוקרתיות ביותר מבין סוגי המתכות השונות והיא מדורגת במקום השני אחרי מתכת הזהב.

לפריטים אשר מצופים בכסף, אין כמעט ערך אמיתי מאחר ורק חלק קטן מהם עשוי מכסף.

מה הבדל בין ציפוי כסף לכסף 925 – הצבע והאלרגיות

פריטים אשר מיוצרים מכסף 925 הם פריטים בעלי צבע כהה יותר מאשר פריטים מצופים בזהב. למתכת המצופה בכסף יש מראה של צבע כסף בהיר יותר.

אם אתם אלרגיים למתכות, פריטים מצופים בכסף עשויים לגרום לכם לאלרגיה.

מה הבדל בין ציפוי כסף לכסף 925 –  המשקל

מתכת הכסף היא מתכת בעלת משקל קל, לעומתה מתכות אחרות הן בעלות משקל כבד יותר. פריטים המיוצרים מכסף 925 קלים יותר מאשר פריטים המיוצרים ממתכות אחרות אשר מצופות בכסף.

לסיכום, לפני שאנחנו קונים תכשיטי כסף או פריטים אחרים חשוב לדעת מה ההבדל בין ציפוי כסף לכסף 925

לעתים, פריטי כסף העשויים מכסף 925 או מצופים בכסף נראים כמעט אותו דבר, לכן אם אתם לא יודעים להבחין בין מתכת כסף 925 לבין ציפוי כסף, מומלץ לכם לקנות פריטי כסף רק במקומות מוכרים ובעלי מוניטין, מקומות שאתם סומכים עליהם.