כאשר אנו מתלבטים בין תכשיט יקר העשוי מזהב אמיתי לבין תכשיט זול יותר העשוי מציפוי זהב, השאלה הראשונה שאנו שואלים כמה זמן מחזיק ציפוי זהב. לשאלה כמה זמן מחזיק ציפוי זהב אין תשובה אחת. משך הזמן שבו תוכלו ליהנות מהתכשיט המצופה זהב תלוי במספר גורמים. במאמר זה נפרט את הגורמים העיקריים המשפיעים על העמידות של התכשיט המצופה בזהב.

כמה זמן מחזיק ציפוי זהב – הרבה יותר זמן ממה שחשבתם!

עד לפני מספר שנים תכשיטי הזהב היו מצופים בשכבה דקה של זהב, גורם אשר השפיע על השחיקה המהירה של התכשיט. אך בעשור האחרון חלה מהפכה בתחום ייצור התכשיטים.

המהפכה הטכנולוגית השפיעה על מגוון גדול של נושאים ותחומים ולא פסחה גם על ענף התכשיטים. פעם, בלב העשייה היו בעלי המלאכה הקטנים, הצורפים, מכינים תכשיטים מזהב אמיתי. אך כיום, צמחו במקומם חברות גדולות ולצד השינוי בשיטות העבודה המסורתיות חל גם שינוי בחומרי הגלם שמהם מיוצרים התכשיטים, בטכניקות ובשיטות עבודה אשר השפיעו על שאלת מיליון הדולר כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב. הטכניקות החדישות מאפשרות לייצר תכשיטים העשויים מסגסוגת המצופה בזהב ולהשתמש בשכבה עבה של ציפוי זהב כדי להעניק לתכשיטים מראה יפה ויותר זוהר, איכותי ועמיד לאורך זמן רב יותר.

ציפוי הזהב עשוי להחזיק בממוצע, בין שנתיים לארבע שנים לפני שהוא מתחיל להישחק ולאבד את הברק ואת הזוהר המאפיין אותו. אך יחד עם זאת משך הזמן עשוי להתארך או עשוי להתקצר, תלוי אם תדעו לשמור עליו ולהקפיד על  כללי תחזוקה נכונים.

 טיפ שלנו: כאשר ציפוי הזהב מתחיל לדהות, אתם יכולים לקחת אותו אל תכשיטן ולחדש את ציפוי הזהב. זה לא יקר, וזה יחזיר לכל תכשיט את הברק המקורי ויאריך את חייו.

הם הגורמים הקובעים כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב?

אחד הגורמים הקובעים כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב הוא עובי הציפוי. ככל שציפוי הזהב עבה יותר ועשוי מסגסוגת זהב איכותית יותר, כך הוא עשוי להחזיק זמן רב יותר מאשר תכשיט המצופה בשכבה דקה של זהב העשויה מסגסוגת זולה ופחות איכותית.

את עובי שכבת הזהב מודדים ביחידות של מיקרון – 0.001 מילימטר. איכות התכשיט, המחיר שלו והזמן המשוער שממנו תוכלו ליהנות ממנו תלוי בעובי ציפוי הזהב. ככל שציפוי הזהב יהיה עבה יותר, כך הוא יחזיק מעמד זמן ארוך יותר וגם מחירו יעלה בהתאם.

גורם נוסף המשפיע על התשובה לשאלה כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב הוא מתי ואיך אתם משתמשים בתכשיט. ככל שתענדו יותר את התכשיט, כך הוא עלול להישחק מהר יותר מאחר והוא בא במגע עם הזיעה שמפריש הגוף, עם האוויר החיצון, עם חמצן וחומרים נוספים העלולים להזיק לו.

כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב – תלוי איך שומרים עליו

כדי למזער נזקים ולשמור על משך החיים של התכשיט חשוב להימנע ממגע של התכשיט עם חומרים כימיים ועם מים ומחשיפה של התכשיט למי ים, לבריכה, לכלור ולבשמים חזקים. 

חשוב לאחסן את התכשיט בסביבה יבשה ורצוי בקופסה אטומה. 

לפני שאתם עוסקים בפעילויות ספורט, רצוי להוריד את התכשיטים כדי למנוע מגע של התכשיט עם הזיעה שמפריש הגוף בפעילות ספורטיבית.

אל תשאירו את התכשיטים בחדר האמבטיה, הלחות הגבוהה השוררת בחדר עלולה לגרום להתחמצנות של ציפוי הזהב ולפגוע במראה של התכשיט.

כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב – משך הזמן פחות חשוב, היתרונות חשובים יותר!

גם אם ציפוי הזהב אינו עמיד  כמו מתכת הזהב האמיתית, לתכשיטים המצופים מזהב יש יתרונות רבים שבגללם כדאי לרכוש אותם.

בהשוואה למחירים של תכשיטי זהב אמיתיים, המחירים של  התכשיטים המצופים זהב זולים באופן משמעותי, אך הם לא פחות יפים. המחיר הזול מאפשר לכם לרכוש מגוון גדול של שרשראות מצופות זהב בסגנונות שונים כמו שרשרת חבל זהב או שרשרת משולבת באבני חן, צמידים מעור או סט צמידים של זהב ופנינים, טבעות ועוד, לענוד כל יום תכשיט חדש ולהתאים אותו לכל סגנון ולכל לוק.

ממש כמו תכשיטי הזהב, גם התכשיטים בציפוי הזהב מעניקים מראה יוקרתי. הם מלאים בברק, הם מנצנצים וזוהרים והשילוב של סגסוגת המתכות הבסיסית עם ציפוי הזהב מאפשר מגוון גדול של עיצובים יוקרתיים ומיוחדים.

לסיכום, כמה זמן מחזיק ציפוי הזהב?

כאשר מקפידים על כללי תחזוקה נכונים, ציפוי הזמן עשוי להחזיק שנים! יש מספר גורמים המשפיעים על משך החיים של תכשיט מצופה זהב. ככל שציפוי הזהב עבה יותר ועשוי מסגסוגת זהב איכותית יותר, ככל שתשמרו נכון על ציפוי הזהב, כך תיהנו זמן ארוך יותר מהתכשיט.