נשים רבות מעדיפות לענוד תכשיטים מצופי זהב בשל מספר סיבות ובניהן, תכשיטים  מצופים בזהב נראים כמו תכשיטים העשויים מזהב מלא והמחיר שלהם הרבה יותר זול. תכשיט מצופה זהב יהיה מבריק ומנצנץ ויישמר לשנים רבות אם תדעו איך לנקות תכשיט מצופה זהב. לא חייבים למסור את תכשיט הזהב לצורף לניקוי, נלמד איך לנקות את התכשיטים שלי בבית.  

במאמר זה נלמד, שלב אחרי שלב, איך לנקות תכשיט מצופה זהב, ונרכוש הרגלים נכונים שיאפשרו לנו ליהנות מתכשיטים מצופי זהב כאילו היו תכשיטי זהב אורגינליים.

איך לנקות תכשיט מצופה זהב – שלב אחרי שלב!

לפני שאתם מתחילים במלאכת הניקוי, הכינו:

קערה עם מים פושרים, הקפידו שהם לא יהיו חמים מדי, סבון כלים, מטלית רכה, רצוי מטלית מסוג מיקרופייבר, מברשת שיניים בעלת סיבים רכים, כדור צמר גפן  ומקלון צמר גפן.

כעת התחילו במלאכת הניקוי

הוסיפו לקערה עם המים הפושרים כמה טיפות של סבון כלים, ערבבו את זה כדי ליצור אחידות בין המים ונוזל הכלים, הכניסו שרשראות ציפוי זהב, צמידים, טבעות או כל תכשיט אחר מצופה זהב אל הקערה, השרו את התכשיטים במשך עשר דקות עד לרבע שעה במים.

כעת הוציאו את התכשיטים ושטפו אותם מתחת למים הזורמים עד שלא יהיו עליהם שאריות של נוזל הכלים, קחו מטלית רכה ונגבו את התכשיטים בעדינות והניחו להם להתייבש באוויר הפתוח.

לנקות את התכשיט ניקוי עמוק ויסודי

 קחו את מברשת השיניים וקרצפו נקודות שתערובת הסבון והמים לא הגיעה אליהם. את הפעולה הזאת יש לעשות לפני השטיפה והייבוש.

אם תכשיטי הזהב שלכם משובצים באבני חן, קריסטלים, פנינים ועוד, אל תשרו אותם בתוך תמיסת המים.

השרייה בתמיסת המים עלולה לשחרר את הדבק. במקום לטבול את התכשיט בקערת המים קחו את כדור הצמר גפן או את המקלון, טבלו אתם בנוזל השטיפה שהכנתם בקערה, שפשפו בעדינות את התכשיט, שטפו אותו וייבשו אותו במטלית רכה.

איך לנקות תכשיט מצופה זהב – מה לא לעשות!

לעולם אל תנקו תכשיטים מצופים זהב עם מכשיר חד כמו סכין נייר, מספריים או כל מכשיר חד אחר כדי להסיר את הלכלוך. המכשירים החדים עלולים לגרד את ציפוי הזהב של התכשיט ולגרום לו נזק בלתי הפיך.

איך לנקות תכשיט מצופה זהב – 3 טיפים לשמירה על מראה חדש ומבריק לאורך זמן

איך לנקות תכשיט מצופה זהב – טיפ מספר אחד

עשו לכם מנהג קבוע. כל פעם לאחר שענדתם את התכשיט קחו מטלית הברקה ונקו בעדינות את התכשיט כדי להסיר ממנו כתמים ואבק.

איך לנקות תכשיט  מצופה זהב – טיפ מספר 2: אמצעי מניעה שיעזרו לכם להפחית נזקים

בכל פעם שאתם באים במגע עם חומרי ניקוי וכל חומר כימי אחר הסירו את התכשיטים.

כאשר אתם הולכים לשפת הים או לבריכה, הסירו את התכשיטים גם כאשר אתם נכנסים אל המים וגם כאשר אתם נמצאים על שפת הים או הבריכה. מי הים המלוחים ומי הבריכה הספוגים בכלור עלולים להזיק לתכשיט ולפגוע בברק שלו וכאשר אתם מזיעים על שפת הים או הבריכה, הזיעה הניגרת מהגוף עלולה לפגוע בתכשיט.

אל תענדו את התכשיטים כאשר אתם מתאפרים, מתבשמים, שמים ספריי בשיער, מורחים קרמים על הגוף, על הפנים או על הידיים ועוד. כל החומרים האלו מכילים תכולה כימית העלולה להזיק לתכשיטים מצופי הזהב. ושימו לב, ענדו את התכשיטים רק כאשר הידיים שלכם נקיות מכל קרם או תכשיר קוסמטי אחר.

איך לנקות תכשיט מצופה זהב – טיפ מספר שלוש –  איך לאחסן את התכשיטים?

אל תאחסנו את התכשיטים בסביבה לחה, אחסנו אותם במקום קריר ויבש, מקום שאינו חשוף לקרני השמש.

מומלץ לאחסן כל סוג של תכשיטים בנפרד ולמנוע מגע או שפשוף בין התכשיטים. כשאתם מאחסנים את התכשיט בקופסא שימו לב שהיא מתאימה לגודל התכשיט, לא לוחצת ולא משפשפת את התכשיט, שכן עם הזמן המגע הכפוי עלול לפגוע בתכשיט ובאבני החן המשובצות בו.

הרגלים נכונים יסייעו לכם לשמור על תכשיטים מצופים זהב וליהנות מהם זמן רב.

אם תלמדו איך לנקות תכשיט מצופה זהב תוכלו להאריך את חיי התכשיט, לשמור על הברק שלו וליהנות ממנו ימים רבים. זו אינה משימה שאי אפשר לעמוד בה, אלא הרגלים טובים שחשוב להקפיד עליהם.