אין דבר יותר מאכזב מאשר לרכוש תכשיט כסף יפה ואופנתי לגלות אחרי זמן קצר שהוא אינו עשוי מכסף אמיתי, אלא מזויף. אז כדאי להימנע מאכזבה ועוגמת נפש בואו ללמוד איך לזהות תכשיט כסף מזויף.

במאמר זה נביא קריטריונים ומספר כללים שילמדו אתכם איך לזהות תכשיט כסף אמיתי. אז רגע לפני שאתם יוצאים לקנות תכשיט כסף, לעצמכם או מתנה לחבר, לבן משפחה או לכל אדם אחר,  קראו את הכתבה וחזרו שוב ושוב על הכללים שיסייעו לכם לדעת איך לזהות תכשיט כסף מזויף.

איך לזהות תכשיט כסף אמיתי – 5 כללים חשובים

איך לזהות תכשיט כסף אמיתי – כלל ראשון: המספרים מגלים את הסודות

תכשיטי כסף מגיעים עם מספר המוטבע עליהם, בטבעות, למשל המספר יהיה מוטבע בצדו הפנימי של הטבעת,  גם בצמיד המספר יהיה מוטבע בצד הפנימי וכן הלאה. המספרים נעים בין 800 ועד ל -999. כל מספר מציין את אחוז הכסף בסגסוגת. מספר 925, למשל, מעיד על 92.5 אחוז כסף ומספר 800 מעיד על 80 אחוז כסף. המספרים הם החותמת המעידה כי התכשיט עשוי ממתכת כסף אמיתית.

המספר 999 מעיד על 99.9 אחוז כסף. זוהי דרגת הטוהר הגבוהה ביותר של מתכת הכסף, אך היא בדרך כלל אינה משמשת לייצור תכשיטים מאחר והיא רכה מדי ולא נוחה לעיבוד. המספר 925  מעיד שהתכשיט עשוי ממתכת סטרלינג, המתכת היקרה ביותר המשמשת לייצור תכשיטי כסף.

 כעיקרון, ככל שאחוז הכסף בסגסוגת יהיה גבוה יותר, כך התכשיט יהיה יקר יותר וככל שאחוז הכסף ירד, כך תרד גם האיכות של התכשיט ובהתאם לכך גם המחיר.

איך לזהות תכשיט כסף מזויף – כלל שני: באמצעות מבחן המגנט

כסף אמיתי לא נמשך למגנט, לעומת זאת ברזל פלדה או כל סגסוגת אחרת יימשכו מיד אל המגנט ויתחברו אליו. אם הצמדתם את התכשיט אל המגנט והוא התחבר אליו, כנראה שהתכשיט הכסף מזויף.

איך לזהות תכשיט כסף אמיתי – כלל שלישי: באמצעות מבחן הגיר

קחו גיר, כמו הגיר המשמש אתכם לכתיבה על הלוח, וקחו לדוגמה, צמיד חוליות – סמיילי . כעת גרדו את הגיר על הצמיד, ושימו לב אם הגירוד משנה את צבע הכסף. אם לא נעשה שום שינוי בצבע של הצמיד, או של כל תכשיט אחר, והוא שומר על צבעו המקורי, סביר להניח שהתכשיט אמיתי, אך אם צבעו לא נשמר כנראה שזהו תכשיט כסף מזויף.  

איך לזהות תכשיט כסף מזויף – כלל רביעי – באמצעות מבחן הגופרית

את מבחן הגופרית לא מומלץ לעשות בבית לבד. אם יש לכם ספק אם התכשיט שלכם אמיתי או מזויף, גשו לאיש מקצוע מומחה בתחום ובקשו ממנו לבדוק עבורכם האם תכשיט הכסף הוא תכשיט אמיתי או מזויף. בעל המקצוע ימרח על התכשיט משחת גופרית וימתין לתגובה. אם התכשיט הוא אכן תכשיט העשוי מכסף טהור, יופיע על התכשיט צבע כחול. אך אל דאגה, הצבע הכחול אינו נשאר על התכשיט ובעל מקצוע מיומן ידע איך להסיר אותו.

כלל  חמישי: איך לזהות תכשיט כסף מזויף – בדקו אם הוא גורם לכם לאלרגיה

מתכות זולות כמו ניקל או פליז גורמות לרבים מאתנו אלרגיות ולעתים אף זיהומים. המקום הרגיש בגוף לאלרגיות הוא תנוך האוזן. במידה ויש לכם רגישות למתכות זולות ואם אתם רוצים לדעת האם התכשיט אמיתי או מזויף בדקו אם הוא גורם לכם לאלרגיה. קחו, לדוגמא, עגילי חישוק כסף 925 איטלקי  ענדו אותם בתנוך האוזן ואל תסירו אותם במשך שעה קלה. אילו העגיל עשוי ממתכת זולה, הייתם מרגישים בתוך זמן קצר גירוי מטריד בתנוך האוזן, אך מאחר ועגילי החישוק שענדתם עשויים מכסף טהור, תוכלו להסתובב אתם שעות ארוכות ללא אלרגיה, ללא זיהום וללא הרגשה מטרידה. 

לסיכום, איך לזהות תכשיט כסף אמיתי – לפי הכללים שהבאנו!

במאמר זה הבאנו חמישה כללים שבאמצעותם תוכלו לדעת איך לזהות כסף אמיתי. נוסף על הכללים, תמיד חשוב לקנות תכשיט כסף בחנות בעלת מוניטין. חנות המציעה תכשיטי כסף במחירים נמוכים מעבר למחיר הסביר, חנות שאינה נותנת אחריות עלולה למכור תכשיטי כסף מזויפים.