הפנינה היא אבן חן הנוצרת בתהליך מעניין וייחודי. גרגרי חול חודרים לצדפות, הם מגרים את הצדפות ומההתגוננות של הצדפות נוצרות הפנינים. איך להעריך כמה פנינה שווה? איכות הפנינים נקבעת לפי מספר קריטריונים כמו גודל, ברק, צורה ועוד.  

אין אישה שלא אוהבת תכשיטים, כל אחת והסגנון המיוחד לה, יש נשים שאוהבות שרשראות או צמידים, יש שאוהבות טבעות ויש המעדיפות עגילים, אך לכולן יש אהבה משותפת, פנינים, וכולן מוכנות להשקיע ולשלם על העיגולים הקטנים והמושלמים האלו.

אז אם גם אתן אוהבות פנינים, מאמר זה מיועד לכן. כאן נלמד איך לדעת מהי איכות הפנינים שאותן אנו רוצות לרכוש, איך להעריך כמה פנינה שווה ואיך להבדיל בין פנינה אמיתית לבין פנינה מלאכותית.

 בואי ללמוד איך להעריך כמה פנינה שווה !

יש מספר דרכים  המסייעות לנו להעריך כמה הפנינה שווה, האם היא פנינה איכותית, פנינה באיכות נמוכה או אולי בכלל פנינה מלאכותית.

כעיקרון, יש מספר פרמטרים הקובעים את איכות הפנינים: גודל, ברק, אחידות המשטח, צורה ועוד.

איך להעריך כמה פנינה שווה – דרך ראשונה

שיטת המראה – קחו את הפנינה והשתמשו בה כמו במראה. אם קווי המתאר החיצוניים של הדמות  נראים חדים וברורים, זהו פרמטר המעיד על איכות הפנינים, אך אם קווי המתאר מטושטשים ובלתי ברורים וקשה לנו לזהות את הדמות על גבי הפנינה, קיים סיכוי סביר שהפנינה היא באיכות נמוכה.

איך להעריך כמה פנינה שווה – דרך שנייה

הסתכלות על פני המשטח – אם תשעים אחוז ממשטח הפנינה חלק ונקי משקעים ומפגמים,  כנראה שהפנינה היא באיכות טובה. אומנם, לפנינה אמיתית אין בדרך כלל משטח אחיד, אך ככל שיש בה פחות שקעים ופגמים וככל שקשה יותר להבחין ביניהם, כך איכות הפנינים גבוהה יותר.

 איך להעריך כמה פנינה שווה – דרך שלישית

מבחן הדרך השלישית מתייחס רק לפנינים עגולות או לפנינים מסוג “פוטייטוס” פנינים המזכירים בצורתן תפוחי אדמה. ככל שהצורה של הפנינה עגולה יותר, כך איכות הפנינים גבוהה יותר.

איך להעריך כמה פנינה שווה – דרך רביעית

באמצעות מגע – קחו את הפנינים ושפשפו אותן, אם איכות הפנינים גבוהה, תרגישו חספוס  ותחושת חיכוך קלה . פנינים אמיתיות יוצרות בדרך כלל חיכוך כשהן מתחככות זו בזו  מכיוון שהשכבה החיצונית שלהן אינה חלקה לגמרי, לפנינים המלאכותיות, לעומת זאת יש ציפויים חלקים  ולכן אם הן מחליקות זו על גבי זו, אלו כנראה פנינים מלאכותיות.

 איך להעריך כמה שווה הפנינה – דרך חמישית

 משקל – גם משקל הפנינה מספר על איכות הפנינים. פנינים אמיתיות הרבה יותר כבדות מאשר פנינים מלאכותיות בהתאם למידה ולגודל שלהן. פנינים מלאכותיות הן בדרך כל פנינים קלות משקל.

 איך להעריך את גודל הפנינה –  דרך שישית

ברק – הברק של הפנינים מעיד על איכות הפנינים. פנינים איכותיות צריכות לזרוח כאשר האור פוגע בהן , וזה, אגב, חלק ממה שעושה את הפנינים יפות וזוהרות כל כך.

הערכת פנינים באמצעות התבוננות בחור המקדחה 

כאשר הפנינים מושחלות על שרשרת פנינים, קודחים בהן חור כדי להעביר דרכו את החוט שעליו נאספות הפנינים. בחינת חור הפנינה ייתן לנו אינדיקציה האם הפנינה אמיתית או מלאכותית.

לפנינים אמיתיות ואיכותיות יש חורי קידוח עם קצוות חדים, לפנינים מלאכותיות יש חורים מעוגלים או מחוספסים. אם סביב חור הקידוח יש ציפוי מתקלף או שבב, כנראה שאלו פנינים מלאכותיות.

איך להעריך את גודל הפנינה – באמצעות הערכת מחיר על ידי מומחה 

אם אתם מתקשים לקבוע את איכות הפנינים קחו אותן לתכשיטן או לגמולוג מנוסה. לאנשי המקצוע יש כלים שבאמצעותם הם ידעו להעריך את איכות הפנינים, כמו בדיקת רנטגן או בדיקת רפרקטומטר.

 לסיכום –  לפני שאתם רוכשים פנינים חשוב לדעת מהי איכות הפנינים ואיך להעריך כמה פנינה שווה.

הפרמטרים הקובעים את ערך הפנינה הם צורה, משקל, ניקיון וצבע. פנינה חלקה ללא פגמים וחורים תהיה יקרה יותר, ככל שמשקל הפנינה יהיה כבד יותר, כך הפנינה תהיה גדולה ויקרה יותר ובעבר פנינה לבנה נחשבה לפנינה היקרה מכולן, אך בשנים האחרונות הפנינים הכחולות או הזהובות מבוקשות ויקרות יותר.