קנינו תכשיטי כסף, השקענו בהם הרבה מחשבה, אהבה וכסף, אך אבוי, כעבור מספר חודשים התכשיטים השחירו. זה יכול לקרות בכל סוג של תכשיט, בתכשיטי כסף מעוצבים לנשים, בתכשיטי גברים ועוד וכולם שואלים את אותה השאלה: איך להבריק תכשיטי כסף?

לתכשיטי כסף יש נטייה להשחיר עם הזמן ועם החשיפה לאוויר מתכת הכסף משחירה, היא מקבלת גוון אפור שחור והיא כבר ממש לא מבריקה. הסיבה להשחרה היא תגובה כימית שבה אטומי הכסף הנמצאים במתכת הכסף מגיבים לאטומי הגופרית הנמצאים באוויר וגורמים להשחרת התכשיט.

הבשורה הטובה: יש שיטות שונות שמלמדות איך להבריק תכשיטי כסף. הן קלות, הן אטרקטיביות והן בעיקר יחזירו לכל תכשיט כעבוד שעה קלה את המראה המקורי, הרענן והמבריק.

במאמר זה נסקור את כל השיטות שבעזרתן נוכל ללמוד איך להבריק תכשיטי כסף ולהחזיר לכל סוג של תכשיט כסף את המראה המקורי, היפה והמבריק.

 איך להבריק  תכשיטי כסף – 5 דרכים להחזיר את הברק לתכשיט

 איך להבריק תכשיטי כסף? – בעזרת מטלית או מגבון לח

אם התכשיט השחיר בצורה קלה, ניקוי בעזרת מגבון לח או מטלית לחה יסייע להסיר מהתכשיט שכבה דקה של לכלוך ולהשיב לו את המראה המבריק.

קיימות מטליות ייעודיות להברקה של תכשיטי כסף. את המטליות אפשר לקנות בחנויות המוכרות כלי כסף או תכשיטי כסף. חשוב להשתמש בהן לפי ההוראות המצורפות למטלית, שימוש נכון יחזיר לכל תכשיט את המראה המבריק.

 

איך להבריק תכשיטי כסף? בעזרת משחת שיניים ומברשת

במברשת שיניים קיימים חומרים אשר מסירים מהשיניים שכבה דקה של חיידקים ולכלוך שהצטברו על השיניים. בצורה דומה משחת השיניים מסירה מהתכשיטים את שכבת הלכלוך שהצטברה עליהם.

קחו משחת שיניים, לא משחת שיניים מלבינה, מרחו אותה על התכשיט והשאירו אותה למשך כעשר דקות. בעזרת מברשת שיניים ישנה שפשפו בעדינות את הלכלוך ואת שכבת הגופרית שהצטברו על התכשיט.

שימו לב: אם יש לכם תכשיט שיש בהם חריטה כמו למשל צמידי כסף לאישה או תליונים מכסף, השתמשו במברשת שיניים רכה ובעדינות נסו להחדיר את סיבי המברשת אל בין החריצים.

 

 איך להבריק תכשיטי כסף? בשיטת הקערה

לפני שאתם מתחילים לנקות הכינו את הכלים והחומרים הבאים: קערה, רדיד אלומיניום, מים חמים, אבקת אפייה או סודה לשתייה.

כעת קחו את הקערה, רפדו אותה בפנים ברדיד אלומיניום והניחו בתוך הקערה המרופדת את התכשיט שאותו אתם רוצים להבריק.

ערבבו מים חמים עם סודה לשתייה או עם אבקת אפייה לפי התמהיל הבא: רבע כוס סודה לשתייה לכל ליטר מים. הכינו כמות מספיקה כדי שתוכל לכסות את התכשיט.

כעת שפכו את התמיסה לתוך הקערה והקפידו שהתכשיט יימצא מתחת לתמיסה ושהוא יבוא במגע עם רדיד האלומיניום. חכו מספר דקות, הוציאו את התכשיט וייבשו אותו היטב. אם התכשיט היה מאוד מלוכלך ומושחר, נסו לחזור על התהליך מספר פעמים עד שהתכשיט יקבל מראה מבריק וזוהר.

 

איך להבריק תכשיטי כסף – בעזרת סבון כלים

השרו את התכשיט בתוך קערה עם מים פושרים ומעט סבון כלים, לאחר מספר דקות שפשפו בעדינות את התכשיט עם מטלית לחה, יבשו אותו ותיהנו.

לא הצלחתם להבריק את תכשיטי הכסף, אף שיטה לא עבדה?

זה הזמן לשלוח את תכשיט הכסף לניקוי מקצועי בחנות תכשיטים. ניקוי על ידי בעל מקצוע מיומן יחזיר לתכשיט את המראה המבריק והזוהר ואתם תוכלו ליהנות ממנו עוד שנים רבות.

 

איך למנוע השחרה של תכשיטי כסף?

קניתם תכשיט כסף חדש או שהברקתם נהדר את התכשיט הישן, מומלץ לשמור על התכשיט כדי שלא ישחיר בעתיד. איך עושים את זה, הנה כמה טיפים:

יש לאחסן את תכשיטי הכסף במקום קריר ומוצל, מקום שאינו חשוף לשמש.

הימנעו מהתזה של בושם על התכשיט וממריחה של קרם גוף או קרם הגנה. אם אתם מתבשמים או מורחים קרם גוף או קרם הגנה, מרחו קודם את הקרם או התיזו את הבושם ורק אחר כך ענדו את התכשיט.

כאשר אתם מנקים את תכשיטי הכסף, אל תשתמשו בחומרי ניקוי אגרסיביים. שימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים ישייפו את השכבה החיצונית מהתכשיט, ובפעם הבאה שהתכשיט ישחיר יהיה קשה לנקות את התכשיט ובמקרים חמורים אפילו בלתי אפשרי.

אפשר להתרחץ עם תכשיטי כסף גם כאשר אתם משתמשים בסבון רחצה או בשמפו, אך הקפידו לא להיכנס לים או לבריכה עם התכשיטים.

הקפידו על הניקיון של התכשיט. אך אל תחכו עד שתכשיטי הכסף ישחירו בצורה משמעותית ויאבדו את הזוהר והברק. עשו לכם מנהג קבע, בכל כמה שבועות נקו את התכשיטים עם מטלית ייעודית, גם אם הם לא נראים לכם ממש מלוכלכים.

 

לסיכום, אם תלמדו איך להבריק תכשיטי כסף, תוכלו לשמור על תכשיטים יפים ומבריקים שנים ארוכות.

תכשיטי הכסף נוטים להשחרה ומאבדים את המראה הזוהר והמבריק, אך אם תלמדו איך להבריק תכשיטי כסף שהשחירו, תכשיטי הכסף שלכם תמיד ייראו מבריקים ויפים.